2011.07.19.
19:48

Írta: tothbalazs

Hiba miatt késik a Linux 3.0

Linus Torvalds bejelentette, hogy egy hiba felfedezése miatt elnapolja a Linux 3.0 kernel kiadását. Az idén 20 éves Linux operációs rendszer atyja májusban döntött úgy, hogy verziószámot ugrik, és 2.6.40 helyett 3.0-ás lesz a kernel következő kiadása.

Hugh Dickins fedezte fel a bugot, a fejlesztők értik a problémát és megvan rá a javításuk, de nem akarják néhány órával a folt telepítése után kiadni az új kernelt. A hiba nehezen észlelhető, de Torvalds így adja ki az új verziót, mert mindig is kényesen ügyelt a kiadott kód minőségére. A csúszás természetesen egyáltalán nem érinti a felhasználókat, mert a használatban lévő Linux operációs rendszerek, mint az Ubuntu, a Mint és a Fedora, korábbi kernelt futtatnak. Többségük a 2.6.38-as verziónál tart.

A Linux 3.0 megjelenése néhány hetet csúszik.

 

169 komment

Címkék: linux kernel linus torvalds linux 3.0

A bejegyzés trackback címe:

https://linux.blog.hu/api/trackback/id/tr423081140

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gabbesz 2011.07.20. 09:48:04

"Jackni Konzol 2011.07.20. 09:40:17
@Gabbesz: ez aztán az érv :)
és azt tudod is hogy egy ilyen felmérés hogyan, mivel adatok figyelembe vételével készül, vagy csak írogatsz itt össze vissza?"

Igen én pontosan tudom, mert értek angolul. :)
Benne van a cikkben. 3 millió weboldal látogatottságnak 3 hónapos (február-április) forgalmi adatainak tükrében készült.

Jackni Konzol 2011.07.20. 09:48:47

@Dezsoke a kem: merthogy a linux az maga a kernel és nem egy op.rendszer (a disztribúciók épülnek köré), csak erről hajlamosak sokan megfeledkezni.

nasab 2011.07.20. 09:49:29

@Jackni Konzol: Szerintem Te Debiant használsz:)) Csak próbáltam utalni a cím pontatlan fogalmazására, hiszen olyan mint Linux x.x.x. nincs, linux kernel van és arra épülő disztribúciók.

Jackni Konzol 2011.07.20. 09:51:15

@Gabbesz: "3 millió weboldal látogatottságnak 3 hónapos (február-április) forgalmi adatainak tükrében készült. "
- És az szerinted hogy működik? Úgy hogy amikor mozilla firefox alól böngészel, akkor nagy eséllyel windows-os firefoxként szolgáltat magáról adatokat a webszerver felé, így persze hogy a windows-nak húzzák a strigulát...

Jackni Konzol 2011.07.20. 09:51:59

@nasab: Rosszul gondolod :)
Én linuxot használok egy Debian disztró alatt ;)

okostojgli (törölt) 2011.07.20. 09:52:12

TL-Ps310u nyomtatószerverre Pingvin nem nyomtat.
Nesze neked sztrájktörvény, meg elégséges szolgáltatás.

Gabbesz 2011.07.20. 09:52:49

al kotmány aláiro álamfö · szajkosar.blog.hu/ 2011.07.20. 09:40:52
Te is csak anyád szerint vagy ember. :DDD
Ez aztán az érv. Ettől aztán sokkal jobb lesz a linux. :D Kár hogy annyira hülye vagy, hogy még XP sem vagy képes lopni, inkább szívsz az ingyenes szaroddal. Vagy te vallási okokból ragaszkodsz hozzá?

$pi$ 2011.07.20. 09:53:16

@Jackni Konzol: A kernel az maga az operációs rendszer. Csak erről hajlamosak elfelejtkezni[1]. :-)

[1] www.amazon.com/Modern-Operating-Systems-Andrew-Tanenbaum/dp/0136006639

2011.07.20. 09:53:53

@SHAMAN.SMN: a biztonsággal xp alatt sincs nagy bajom (habár egy linuxot azért megbízhatóbban hardenelnék), inkább a programok vagy azok hiánya zavar...
Habár az valszeg alap, hogy ha a Linxu nagyon megnőne akkor hirtelen el is kurvulna és elkezdenénk utálni, majd keresnénk valami alternatívát..:)

Gabbesz 2011.07.20. 09:54:20

Jackni Konzol 2011.07.20. 09:51:15
- És az szerinted hogy működik? Úgy hogy amikor mozilla firefox alól böngészel, akkor nagy eséllyel windows-os firefoxként szolgáltat magáról adatokat a webszerver felé, így persze hogy a windows-nak húzzák a strigulát...
Persze, persze...

Jackni Konzol 2011.07.20. 09:55:08

@$pi$: "The Linux kernel is an operating system kernel used by the Linux family of Unix-like operating systems."
en.wikipedia.org/wiki/Linux_kernel

okostojgli (törölt) 2011.07.20. 09:55:29

@Jackni Konzol:
Okostojgli én vagyok.

Mi az a win7?

nasab 2011.07.20. 09:55:40

@Jackni Konzol: ami a megfelelő kernelre épül.NA mindegy.

Jackni Konzol 2011.07.20. 09:56:20

@okostojgli: Nem tudod? Akkor meg miről beszélsz?

okostojgli (törölt) 2011.07.20. 09:56:38

@Jackni Konzol:
Kizártnak tartod.

Én viszont nem tartom kizártnak, hogy te vagy a vén banya a buszmegállóban.

greycup 2011.07.20. 09:57:05

@al kotmány aláiro álamfö:
ja, remélem lesz majd vim vs emacs flame war is... :)

okostojgli (törölt) 2011.07.20. 09:57:37

@Jackni Konzol:
A Lide 200-asomról, ami baszik dolgozni Pingvin alatt.

Gabbesz 2011.07.20. 09:58:29

$pi$ 2011.07.20. 09:53:16
@Jackni Konzol: A kernel az maga az operációs rendszer. Csak erről hajlamosak elfelejtkezni[1]. :-)
Szerintem tévedsz, a kernel != oprendszer.
Ha már hivatkozunk, akkor inkább: en.wikipedia.org/wiki/Operating_system
(pali bácsinak fordítsátok le lécci, úgy tűnik ő töri az ángilust. :D)

Jackni Konzol 2011.07.20. 09:58:49

@okostojgli: Ezt cáfolnám, összekeversz valakivel :)

$pi$ 2011.07.20. 09:58:56

@Jackni Konzol: Ezzel most nem mondtál ellen nekem, azt ugye tudod? Másrészt viszont Tannenbaumnak wikipédiával nekimenni elég vicces. ;)

De megértelek, annyian tekintik a user interface-t az oprendszer részének, hogy dunát lehetne velük rekeszteni. Viszont attól még, hogy sokan tekintik így, még nem lesz igaz. Lásd a könyvet indoklásért. ;)

Jackni Konzol 2011.07.20. 09:59:39

@okostojgli: Írtam rá hogy nem támogatott hardver - és win7 alatt is előfordul :)

okostojgli (törölt) 2011.07.20. 09:59:49

@Jackni Konzol:
Te mindent jobban tudsz. Tehát te vagy az öregasszony.

fidesz = házmesterek pártja 2011.07.20. 10:00:16

@$pi$: én csak webes fejlesztgetéssel foglalkozom. Egy héttel ezelőttig én is a vim-et preferáltam, de most eljutottam odáig, hogy egyszerre kell nyitvatartanom 8-10 file-t, plusz szeretem, ha ablakváltás nélkül láthatom az apache error logját és erre szinte tökéletes a kate és elfogadható a kdevelop.

Nekem 64 bites Ubuntu 10.04-en döglődik a flash (a "gyári" plugin). Amellett, hogy tetű lassú a windows-os verzióhoz képest, sokszor csinál olyat, hogy a böngészőről mondjuk terminálra váltok és ottmarad a terminálablak közepén a korábban nézegetett flash (pl. a met.hu radarkép).
Ezt már hosszú ideje.
És akkor olyanokat, mint az iszonyatosan ronda fontok a böngészőben, már meg sem említettem. (na jó, ez Debian squeeze, ubin ez kivételesen OK-s.)
Szóval én megértem azokat, akiknek nincs kedvük linuxot használni, csak az ilyen Gabbesz-féle seggfejektől undorodom. ;-)

Jackni Konzol 2011.07.20. 10:00:19

@$pi$: Nem volt ilyen szándékom, azt ugye tudod?

okostojgli (törölt) 2011.07.20. 10:01:21

@Jackni Konzol:
És erre megkérdeztem, hogy mi az a win7.

Jackni Konzol 2011.07.20. 10:01:36

@okostojgli: Érdekes a logikai okfejtésed, egy bizonyos rendőr-akvárium-viccre emlékeztet :)

Jackni Konzol 2011.07.20. 10:02:22

@okostojgli: És erre mondtam: ha ezt se tudod, akkor miről beszélsz? :)

Jackni Konzol 2011.07.20. 10:02:53

@okostojgli: Mondom hogy összekeversz valakivel :)

fidesz = házmesterek pártja 2011.07.20. 10:03:27

@greycup: egyébként ami a testing ágat illeti... Debianban sokáig megbíztam 100%-osan. Még a testing ágban is. Azt hittem, oda már csak olyasmi kerül, amit egy-két alkalommal kipróbáltak. Aztán egy éven belül kétszer sikerült egy-egy jól irányzott apt-get dist-upgrade-del használhatatlanná tenni a rendszeremet. :(

okostojgli (törölt) 2011.07.20. 10:04:32

@Jackni Konzol:

Ha szerinted összekeverlek, akkor mégiscsak te vagy a banya a megállóban.

Gabbesz 2011.07.20. 10:04:34

al kotmány aláiro álamfö ·
Szóval én megértem azokat, akiknek nincs kedvük linuxot használni, csak az ilyen Gabbesz-féle seggfejektől undorodom. ;-)
Látod, elismered, hogy szar, mégis kapaszkodsz belé. Idióta!
Egyébként nem csodálom, hogy undorodsz tőlem, én is nehezen viselem, ha nálam okosabb emberrel találkozom. (Igaz ez viszonylag ritka :D)

okostojgli (törölt) 2011.07.20. 10:06:45

Még mindig nem megy az MSSQL a Pingvinen.

Jackni Konzol 2011.07.20. 10:08:05

@okostojgli: Értelmezd is, amit olvasni próbálsz :)

Jackni Konzol 2011.07.20. 10:08:43

@okostojgli: Mondom hogy összekeversz valakivel :)

okostojgli (törölt) 2011.07.20. 10:13:39

@Jackni Konzol:
A probléma az, hogy értelmezni azt lehet amit az ember elolvasott.

Szomorú és sajnálatos ha te úgy adsz értelmet az olvasandónak, hogy csak megpróbálod elolvasni.

KovA 2011.07.20. 10:14:25

@Gabbesz: DEjannak az 1%-nak a 100%-án fut a linuksz.
És valszeg nem ok nélkül...

Konkrétan én fejlesztők(örnyezet)ként használtam - és ugyancsak elámultam mekkora fegyvertára van.
Persze igaz, hogy a desktopok 99%-a ugye nem fejlesztési célokat szolgál.
Sőt valószínűleg az is igaz, hogy alighanem ama 1% 99%-a sem - nagy kérdés hogy kik mire és miért használják.
De még egy dolog igaz: a ma windowst vásárlóknak legalább felének megfelelne a Linux - Officeolni, meg internetezni filmeket lejátszani DVD égetni kifogástalanul tud. Nem mindenkinek kellenek Windowsos játékok.
Ezzel csak azt akarom mondani, hogy alkalmazás(halmaz)hoz kell választani oprendszert - ez általában meg is határozza - ha ez meghagyja a szabadságot - jobb választás a Linux - mert legálisan ingyenes és minőség, teljesítmény szempontjából semmiben sem marad el.
És a felhasználók jelentős részének megvan ez a szabadsága - csak nincs tudatában.
Mert a számítógép = Windows - egyébkéntmeg nem érdekli és nem is akar vele foglalkozni - használni akarja - ennyi.

kpityu2 2011.07.20. 10:15:17

OpenSuse: befordítottam a 2.6.39-es kernelt, mer a korábbiak nem kezelik a Wacom táblát. Azóta 2-3 frissítés után a Geforce drivert újra kell raknom. Karakteres felületen, mert az X nem indul. Linux, én így szeretlek.

$pi$ 2011.07.20. 10:16:26

@al kotmány aláiro álamfö: Én a vallásszabadság híve vagyok, mindenki olyan oprendszert használ, amilyet akar, mindenkinek joga van azt hinni róla, amit csak akar. ;)

@Jackni Konzol: jah, asszem, csak lehet nem voltam benne biztos. ;)

kpityu2 2011.07.20. 10:19:27

@KovA: Mi tudja olvasni az OpenOffice (LibreOffice) adatbázisát az OpenOffice-on kívül? Ha már nyílt szabvány.

$pi$ 2011.07.20. 10:22:21

@kpityu2: Ha új kernelt fordítasz, akkor nem kell csodálkozni azon, hogy nem mennek a régi kernel moduljai. Mégis mit vártál?

Azerbajdzsán 2011.07.20. 10:26:47

"Még a Microsoft webszerverein is az fut."

Valószínű :P Ennyire ne legyél már fanboy. A linux akkor fog elterjedni desktopon, ha a felhsználó egyáltalán nem veszi majd észre, hogy az nem windows. Akkor se ha épp játszani szeretne. End of story.

greycup 2011.07.20. 10:28:12

@kpityu2:
"Mi tudja olvasni az OpenOffice (LibreOffice) adatbázisát az OpenOffice-on kívül? Ha már nyílt szabvány."

Miért, a windows userek hány százaléka használ adatbázist? Az átlagfelhasználó képességeit egy egyszerűbb táblázat kezelése is meghaladja, és KovA róluk beszélt.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2011.07.20. 10:28:57

@Olbrin Joachim: van jogositvanyod?

es mesterfokozatu autoszerelo vizsgad? tudsz autot epiteni?

erted ugye, miert mondom azt, mint IT-s, aki 7-800 usert terelget nap mint nap, hogy a win es az altalad elitelt "vegyuk ki az iranyitast a userek kezebol" mentalitas hasznos..?

nem mindenkinek van agya hozza. nem hulye, csak egyszeruen mas logika szerint mukodik a gondolkodasa es nem megy a fejebe a mukodes. a userek 70 szazaleka sosem nyulna szamitogephez, ha nem lennenek userfriendly os-ek. engem nem ijeszt meg a villogo kurzor es szoveges felulet, amikor en 25-30 eve elkezdtem az ismerkedest a szakmaval meg szamitastechnikanak hivtak es commodore-on, spectrumon, zx81-en, meg a rettenetes ht-1080z tipusu szaron probalkoztunk "ket lila folt kerget egy pirosat" kategoriaju gamakat osszehozni....

de nem varhatod el mindenkitol, hoguy olyan melysegeben ismerje a gepeket, az os mukodeset, amit a linux megkovetel. hidd el, nem veletlen,hogy egy oprendszer, amiert kemeny penzeket kernek olcsobb a cegeknek, mint egy ingyenes linux. mert a productivity fugg a szerszam konnyu hasznalhatosagatol. marpedig az egysegsugaru user szamara a linux NEM felhasznalobarat. es nem is akarja tudni, ismerni a mukodeset. hasznalni akarja arra, amire neki kell. ha szopas van vele, akkro inkabb fizet egy olyan cuccert, ami megcsinalja helyette a gondolkodos reszt. hogy ez baj?

faxtuggya..

ha mindenki olyan kurva okos lenne, mi a szart csinalnek 10-12 ev it gyakorlattal?:-)

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2011.07.20. 10:32:48

@KovA: "De még egy dolog igaz: a ma windowst vásárlóknak legalább felének megfelelne a Linux - Officeolni, meg internetezni filmeket lejátszani DVD égetni kifogástalanul tud."

ez elmeletileg igaz, gyakorlatilag nem...

a user szajbaragast igenyel. az ms szajbarag, a linux pedig "rtfm"

$pi$ 2011.07.20. 10:39:45

@az igazi Sipi - A Magyar Köztársaság Állampolgára: "marpedig az egysegsugaru user szamara a linux NEM felhasznalobara":

Mondjuk ez meg nettó hazugság. A Linux sokkal inkább felhasználóbarát mint a windows.

Aki meg parancssoros felhasználói felületről hablatyol a Linux kapcsán és ezzel akarja bizonyítani, hogy a Linux nem felhasználóbarát, az vagy nem tudja mit beszél vagy egyszerűen hazudik.

Ha meg azt gondolod, hogy a windows "megcsinalja helyette a gondolkodos reszt", akkor meg még a windowst sem ismered. :-(

coord 2011.07.20. 10:49:09

Teljesen meddő a vita a win hívőkkel. Azt már megtanultam, hogy aki nem akarja, arra nem kell ráerőltetni! Legyen boldog a win 7-tel mert az olyan jó. Gazdagítsa tovább Bill papát, aki előbb utóbb szétosztja a vagyonát.
Még csak véletlenül sem hiányzik, hogy átvegye a a wintől a piaci pozíciót.
Nekem eszembe sem jutott volna linuxot használni, de egy idő után olyan szinten lett tele a tököm a vindózzal, hogy azt mondtam a haveroknak csináljunk már valamit, mert szétverem az egész gépet idegből.
Addig nincs a winnel semmi baj, amíg nincs netre kötve. De ha megkapja a netet, akkor elkezdődik a sok csoda.
Szóval először kaptam az ubuntu 8.04-et és igen, az elején én is szenvedtem vele. A 9.04 már felhasználóbarátabb, de az igazi szerintem a 10.04-esnél kezdődik. Ez azért már túl van a windóz szinten. Az eltelt 4 év alatt én is megtanultam használni és bizony gondolkodni is megtanított. Már élvezet egy-egy probléma megoldása és épp az a gond, ha kérik wines gépen a segítségemet, ott sokszor nehezebb egy hibát kijavítani, de legalább is a lehetőségek jóval korlátozottabbak.

Protomaci 2011.07.20. 10:54:03

@tothbalazs: Geekek kellenek nincs velük bajom

@greycup: tudom ez egy szemét alányúlás ( mert a termék kiadója így diszkriminálja ezt a rendszert ) de nincs rendes silverlight ... ott sírt minden ubis a mobilaréna tv-n hogy a moonlight ( ha jól tom ezetek van de javíts ki ha tévednék ) nem futatja nekik :S ...

Én fél év használat után tértem vissza Bill bácsi teremtményéhez. És megvallom a régi Winek szörnyek voltak .... de ténylegesen a linux gyalázta őket.. de a mai windows és az egységes összekötött rendszerek ( mert nem az a jó hogy van pl C++ -om mert az Linuxra is van ) amiket úgy kapok hogy leszedek diákként egy visual stúdiót ( és igaz utána ugy rá szokom ennek használatára hogy nem akarom leváltani.... mai marketing teknika ingyen kapod a jót és rászoksz.. vagy harcolsz vagy könnyű az életed ) én így látom

2011.07.20. 10:54:12

@kpityu2: az h nem irtak ra alkalmazast nem a szabvany hibaja :) nyilt, barmikor barki megteheti, akar Te is... Erted, ha a kacsa nem tud uszni nem a viz a hulye ;-)

2011.07.20. 10:54:12

@kpityu2: az h nem irtak ra alkalmazast nem a szabvany hibaja :) nyilt, barmikor barki megteheti, akar Te is... Erted, ha a kacsa nem tud uszni nem a viz a hulye ;-)

Julius-002 2011.07.20. 10:58:04

@al kotmány aláiro álamfö: "illetve pár napja egy virtualboxban futó debianon "fejlesztgetek" kdevelop/kate alatt.
Rengeteg idegesítő elszállást tapasztalok a linuxos desktop programoktól."

És arról miért a linux tehet, ha a rá fejlesztett app esetleg bugos? Erről ennyit..

Jahh, hogy virtualbox! Ahha, akkor biztos nem memória- vagy más HW-hiba ugy-e?
Fejlesztgess csak. De mindenképpen virtualboxban. Mer' azt úgy kell ám.

KovA 2011.07.20. 11:00:32

@az igazi Sipi - A Magyar Köztársaság Állampolgára:
Hát, jó. Persze. Kinek mi.
De pudding próbája az evés.
Meg az is igaz, "was der Bauer nicht kennt frißt er nicht" - vagyis kifordítva és magyarul: azt eszi a paraszt amit ismer.
Valamit megismerni nem éri meg. Jobban megérné, ha ki kellene fizetnie az árát. Az viszont a Microsoftnak nem éri meg, hogy megérje - használja akkor inkább ingyen.
Így működik ez.

coord 2011.07.20. 11:00:38

Ja és speciális programokon kívül minden fut rajta. Kis barkácsolással azok is. Mint ahogy jó néhány játék is.
Wines szoftvereknek megfelelőeket sem olyan nehéz találni.
Nem állítom, hogy tökéletes, de nekem bejött. A haveri körben is szinte mindenki átállt már rá. Az a néhány aki nem, az meg nem is fog, mert nem tudja elképzelni, hogy egyrészt ez is lehet olyan jó, mint a win, másrészt leül elé és azt várja egy óra használat után, hogy mindent úgy tudjon kezelni, mint a winen 10 év után. Azért ez nem így működik.

fidesz = házmesterek pártja 2011.07.20. 11:01:27

@Julius-002: na itt a másik seggarc a túloldalról...
Nem lennék meglepve, ha Gabbesz gépével azonos lenne a címe és a böngészője fingerprintje... :D

Picim! Lehet, hogy a szűk agyaddal nehéz ezt felfogni, de önmagában az op.rendszer szart sem ér. Ha nincs mi alá tolni vagy van, de az szar, akkor az op.rendszered is kukázhatod. Csakhát ennek felfogásához kellene egy kis ész, ami nálatok hiánycikk.

Celtic 2011.07.20. 11:02:28

@al kotmány aláiro álamfö: Nem, mindketto stable volt. Talan egyedul a kernel nem volt benne gyari (router gepek voltak, szoval nem nagyon vacakoltam rajtuk)

dkms: nem veszes, amilyen gyakran cserelek kernelt...nvidia ugyanez: csak akkor cserleek kernelt es nvidia meghajtot, ha rakenyszerulok. Virtualbox meg csomagbol van fent, szoval azzal sincs igazan gondom.

Ezeket csak azert irtam, hogy _en_ tapasztalom. Nyilvan mas user egeszen mas szopasokba fut bele, akar sokkal rosszabbakba is.

fidesz = házmesterek pártja 2011.07.20. 11:03:24

@coord: csak hogy kicsit árnyaljam a képet: Futtass wine alatt LightRoomot! Nem megy? Én kérek elnézést! Pedig az Il2 Sturmovik elindult.
Vagy a .net-hez mutass működő alternatívát! A mono ugyanis eléggé alulfejlett...
Szóval nem ennyire fekete-fehér ez a világ.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2011.07.20. 11:05:35

@KovA: nezd, en eleg sokat foglalkoztam mindket rendszerrel es azt mondom: egysegsugaru atlagjuzernek nem valo a linux. ertem en, hogy te riodegtartasra kenyszeritened, mert az tanit, de ezek az emberek nem tanulni akarnak. ok felhasznalok. nem akarnak egy oran keresztul keresgelni egy kurva codecet a neten, nem akarnak wine alatt szopni a 3d tamogatassal, nem akarnak egyaltalen egyetlen kurva percet sem tolteni a gep mukodtetesevel. csak a hasznalataval.

Giggsy · http://sgtgiggsy.blogspot.hu 2011.07.20. 11:08:00

Bírom az ilyen meddő vitákat, meg az olyan barmokat (Gabbesz) akik úgy magyaráznak valamiről, hogy valójában fingjuk sincs az egészről.
Szerintem a Linux elterjedésének két gátja van. Az egyik a felhasználók tudatlansága, a másik a túl sok disztribúció. Egyrészt sokan még mindig a Linux=parancssori bűvészkedés szintű ismeretekkel rendelkeznek és azt gondolják, hogy túl nehéz, illetve fölösleges lenne megtanulni egy új oprendszert kezelni. Az más kérdés, hogy egy Ubuntu-t semmivel sem bonyolultabb telepíteni és használni, mint egy Win7-et és alap tudásával simán jobb is (bár az tény, hogy lényegesen kevesebb program van hozzá, igaz, azok többségében használhatóak, ellenben a Win-nel, ahol a progik kétharmada kukába való)... A másik gond ugyebár, hogy aki át is akarna esetleg térni Linux-ra, az szembetalálja magát a temérdek disztribúcióval, aztán ha nem elég kitartó (számítástechnika terén ez a Win felhasználók 90%-ára igaz) inkább hagyja a fenébe az egészet és marad a torrentről letöltött Windows-nál.

Ezek után kicsit hipokritának tűnhetek azzal, hogy Win-t használok, de nekem a gép leginkább játékra van (a számítógép előtt töltött időm 60%-a játékra megy el) és így sajnos a Linux nem igazán opció, ellenben a többséggel, akik csak netezni, meg filmeket/képeket nézni használják a gépet.

KovA 2011.07.20. 11:10:14

@kpityu2: Franc tuggya... minden adatbázist asaját adatbázisszervere tud olvasni.
Annak van néhány interface konzol szinte mindegyikhez, de jellemzóen grafikus kezelői felület - ami SQL parancsokon keresztül kommunikál az adatbázisszerverrel és a maga módján jelenít meg.
Nem használtam Libre Office-os adatbázist - ránézésre lényegében ez is olyan mint a többi - SQL alapú és feltehetőleg több grafikus kezelőprogram is fölékonfigurálható (ip-cím és port) illetve alkalmazások számára is akár neten keresztül is elérhető.
Feltételezem - mert nagyjából az összes tudja ezt.
A különbségek sokkalinkább teljesítményben és SQL parancskészletben van.
Biztos nem egy nagyteljesítményű valami - afféle MS-Access szintű dolog lehet.

Oraclet használ akinek sok pénze van - státusszimbólum.
PostGreSQL-t aki szakmailag igényes de nincs pénze.
MySQL-t aki reklámokból "tájékozott" és kevés a pénze.

Kb.

fidesz = házmesterek pártja 2011.07.20. 11:16:05

@KovA: szerintem adatbázis témában nem kéne ilyen kinyilatkoztatásokat tenni, mert hülyeségeket beszélsz.

$pi$ 2011.07.20. 11:16:44

@az igazi Sipi - A Magyar Köztársaság Állampolgára:

(1) Windows alatt rengetegszer láttam codec hajkurászást, Linux alatt nekem soha nem volt rá szükségem. Ráadásul a video lejátszóm is Linux-os, rá van kötve a tévére, azzal is le tudok játszani mindent.

(2) Miért kellene wine-ot telepíteni és ott a 3d támogatássasl vackolni? A wine a windows-os alkalmazások futtatására szolgál, te pedig a Linux-ról beszélsz. Másrészt viszont ha olyan nehéz Linux alatt a wine-t beizzítani, hogy futtassa a windows alkalmazásokat, akkor milyen nehéz windows alatt elérni azt, hogy fussanak a natív Linux alkalmazások? ;)

(3) Ha a felhasználó nem akar a gép működtetésével foglalkozni, akkor bizony ne használjon windows-t, a windows üzemeltetésére ugyanis sokkal több energiát kell fordítani mint a Linuxéra. Már azért is nyavajog ha az asztalon nem használt ikonok vannak. :-)

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2011.07.20. 11:18:42

@$pi$: nem hazugsag. az, hogy te tudod hasznalni mas meg nem tudja. hidd el. az ahazugsag,hgogy alinux felhasznalobarat. a win eyszeruen melegszarig kinyaljha a juzer segget. ennek vannak hatranyai, amit mi, akik ebbol elunk eszrevesznek.

de fogd mar fel, hogy a fodrasznak, a peknek, a taxisofornek, az ejszakasnovernek is joga van szamitogepet hasznalni es nekik valo a win. eljhiszem, hogy _szerinted_ nem ugy van, de ez csakis az empatia totalis hianyabol fakad, azaz nem vagy kepes elkepzelni azt,hogy ami neked teljesen kezenfekvo, az mas egyszeruen keptelen felfogni, megerteni es inkabb keresztebszarja az egeszet, minthogy szopjon a linuxszal. mert ilyen ember. mert neki az kell, hogy kiszolgaljak fullosan, megha ez bizonyos korlatozasokkal is jar.

10 eve meg in is szabadsagharcosnak hittem magam, hogy "fujjaszemetvindozrohadtgecc"

aztan rajottem, hogy mindenki hasznalja azt, amit tud. te tudod hogy kell a linuxot hasznalni? fasza. egeszsegedre. hasznald. de mas meg wint akar hasznalni. neki is egeszsegere. hasznalja. miert akarod te ezt befolyasolni? mi oromod van neked abban, hogy a te akaratodat es mentalis beallitottsagodat raeroszakolod masokra, az altalads jo utnak velt utat messianisztukus duhvel akarod masok fejebe verni?

neked a linux jo, fasza. de masnak nem jo. elismerem a linux kivalosagat, de en sem hasznalom otthon, mert amire nekem kell az oprendszer, arra pont nem alkalmas. vagy lehet,hogy alkalmas, de szopjon a barcabitorlo mirva anyja a 3d tamogatas belovesevel, amikor win alatt 5 klikkel fent van a driver es a legujabb dx11...

meg g25 kormany, dualmonitor, meg 5.1 fules usb hangkartyaval, meg tvtuner, meg mittomenmeg mi van beletuzve a gepembe. es nekem ez mukodjon. nem kihivast akarok, arra van egy munkahelyem. hasznalni akarom a szamitogepemet a leheto legkisebb erofeszites aran a leheto legnagyobb stabilitassal es megbizhatosaggal. ezt nekem a win7 biztositja. innentol nem is erdekel mas destop pcre.

$pi$ 2011.07.20. 11:29:28

@az igazi Sipi - A Magyar Köztársaság Állampolgára: Figyelj! Abból, hogy nem egyezik a véleményünk még nem következik, hogy nincs igazam! ;)

Tudsz olyat mondani, amit a windows-ban a felhasználó egyszerűen meg tud oldani, a Linux-ban meg nem? Ami a Windows-ban "felhasználóbarát" a Linux-ban pedig nem?

Amiket eddig példának felhoztál (codec keresés, wine 3d telepítés) azok csacskaságok voltak, úgyhogy nem ártana, ha valami bizonyítékot is hoznál.

És sírj, hogy vettél egy rohadt nagy windows logós gagyi TV tunert és nem bírod beüzemelni Linux alatt, inkább vegyél olyan hardwert ami támogatott. Tudod... ésszel!

Julius-002 2011.07.20. 11:30:49

@al kotmány aláiro álamfö: "Lehet, hogy a szűk agyaddal nehéz ezt felfogni, de önmagában az op.rendszer szart sem ér. Ha nincs mi alá tolni vagy van, de az szar, akkor az op.rendszered is kukázhatod."

Ez lényegileg igaz is lehetne, csak éppen nem huzható rá a linuxra. Hány ingyenes alkalmazás, vagy alkalmazás-csomag van ma linuxra? 100.000++
Akkor meg?

fidesz = házmesterek pártja 2011.07.20. 11:43:10

@Julius-002: ja... HelloWorld kategóriában.
Hány fotószerkesztő program van linuxra?
Natív FPS, pláne szimulátor "játékokkal" hogy állunk és azok milyen minőségűek?
Hogy konkrét példánál maradjak: PHP interpreterből hányról tudsz? Mert az az egy, ami van, az Debian alatt kissé bugos.
Sorolhatnám, de minek.

okostojgli (törölt) 2011.07.20. 11:51:14

@$pi$: "Tudsz olyat mondani, amit a windows-ban a felhasználó egyszerűen meg tud oldani, a Linux-ban meg nem? Ami a Windows-ban "felhasználóbarát" a Linux-ban pedig nem?"

Kulcs-Soft.

Protomaci 2011.07.20. 11:54:11

@az igazi Sipi - A Magyar Köztársaság Állampolgára:
Linuxos oldalon ez egy elég erős de őszinte vélemény. Most ő és én bemutattuk mi a linux gyengéje. Az hogy nem win. Amerikába a fiatalok Mac-et használnak.... a munkahelyeken win PC van. Erre a 2re kompatibilis a fejlesztés ( Office for mac vagy iTunes for win )
És tényleg ha bekapcsolom ezt a kettőt és bedugok valamit .. az 3 másodpercig gondolkodik 1 percig telepít... és paff kész.. nem kell a driver telepítés..mert a rendszerbe benne vannak a legtöbbek
tudom linuxban is de ott sok dolog nem egyértelmű neki :S...pl a ps2-es kontrollerem, vagy a kormányom.

$pi$ 2011.07.20. 11:58:40

@okostojgli: Ááááhhh, megtaláltam. Nos igen, ez tényleg komoly érv a windows mellett. Gondolom Bill Gates is ezzel kel, ezzel fekszik. ;)

Viccet félretéve: egy rendszer nem attól lesz felhasználóbarát, hogy egy adott alkalmazást arra a rendszerre írták meg vagy nem. Ha elmész a freshmeat.net -re, akkor százával, ezrével találsz olyan alkalmazásokat amelyeket a Linuxra írtak és nem a windows-ra. Ugye?

okostojgli (törölt) 2011.07.20. 12:11:13

@$pi$:
Mondtam én egy szóval is, hogy Windows über alles?
Na ugye.

Az, hogy mi a felhasználó barát és mi nem eldönthetem én, a felhasználó?
Azt, hogy melyik programot szeretném használni eldönthetem én mint felhasználó?

És nem szeretem ha olyan szavakat adnak a számba amiket nem mondtam: "ez tényleg komoly érv a windows mellett"

Egy árva szóval nem érveltem a Billi barátunk pénztárcája érdekében.

$pi$ 2011.07.20. 12:15:21

@okostojgli: Hát ha te lennél az egyetlen felhasználó, akkor tényleg te dönthetnéd el, hogy mi a felhasználóbarát és mi nem. ;)

Azt viszont, hogy milyen programot szeretnél használni, azt általában eldöntheted, ebben én nem is akartalak akadályozni. Csak jelezni próbáltam, hogy kissé fura volt a Kulcs-Soft-ra való hivatkozásod. Ennyi az egész. ;)

Protomaci 2011.07.20. 12:16:35

@$pi$: Kedves $ip$ ez igaz is meg nem is.

Mert a legtöbb program amit igazán használnak az nem az eredeti hanem alternatíva.
És szép és jó egy Gimp ( én is használok ..de ez csak példa ) de a fotoboltos kolega nem fogja használni mert a gombok máshol vannak. És ő művész, nem számítás technikus, örül a gombok rendes helyének, és puszanat ( tapasztalat, van olyan személy mellettem aki Gimpet tanult meg használni suliban és a PS-ben már nem talált semmit ..fordítva is igaz )
kövi példa OpenOffice :D... szép és tényleg jó
apám a 2003-mast tanulta meg használni a 2007-es officet gyűlöli.. és azt mondta nerakjak a gépire openoffice-t ... miért metr idős és nem tud alkalmazkodni már az új rendszerekhez. Ja és mi a végzetsége. Számítástechnikus

Amíg a legtöbb helyen MS az oktatás és az elvárás az MS lesz az átlag vezető szerep is.

Adj a cégeknek támogatottabb rendszert
Iskoláknak kedveltebb hátteret

Ugye mennyi pénz és energia
főleg most mekkora galiba

A mobilnál a droid működik, meg az iOS .. miért mert ott a butatelefonokat cserélték le okosra.
Le cseréli az ember egy walkman mobilt egy x10-re pl. a megtanulja használni az x10-et de neki megtetszik a galaxyS2 mit vesz a nagy átlag... nem az ősszre várható WP7-et. Hanem nagy valószínűleg a droidosat. Miért ??. A droidot már ismeri, a droidra már megvannak az appok, a droid (még) ne hagyhadta igazán sz*rban. Mivel most elterjedt a droid az nem azért volt lehető mert lefedtek egy nagy piacot a többiek elött, ehez köze nem volt annak hogy linuxos. Ha a SUN fejlesztette volna és Eartharis ( solaris után ) lenne a neve.. lehet akkor most mindenki az Eartharist istenítené... a linux és a desktop nagyon messze van már egymástól.. bocsi skacok de én így látom ( semmi harag ^^ )

okostojgli (törölt) 2011.07.20. 12:25:34

@$pi$:
Már meg ne haragudj, de én vagyok az egyetlen felhasználó akinek adok a véleményére.

Aztán.
Én bizonyos szempontok miatt a KS programját használom. Ők viszont az MSSQL-t preferálják. Tehetek én róla hogy az űberfasza Pingvin baszik szóba állni vele (meg a nyomtatószerveremmel, meg a szkenneremmel)? Tehát ebből a szempontból - még egyszer: ebből a szempontból - a Pingvin kurvára nem felhasználóbarát.
Vagyis ha van olyan szempont ami szerint a Pingvin számomra nem felhasználóbarát akkor mondhatom azt, hogy van olyan szempont ami szerint a Pingvin számomra nem felhasználóbarát?

fidesz = házmesterek pártja 2011.07.20. 12:31:08

@okostojgli: ennek semmi köze a felhasználóbarátsághoz. A tisztelt gyártók szarnak a linuxos felhasználókra, ennyi.
Ha egy komoly programod kizárólag MS-SQL-t hajlandó használni, az meg inkább a gyártó szégyene, a normálisabb szoftver gyártók általában hagynak választási lehetőséget. És MS-SQL-t leszámítva, szerintem minden komoly adatbáziskezelőnek van linuxos változata is.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2011.07.20. 12:32:44

@$pi$: "Tudsz olyat mondani, amit a windows-ban a felhasználó egyszerűen meg tud oldani, a Linux-ban meg nem? Ami a Windows-ban "felhasználóbarát" a Linux-ban pedig nem?"

directx 11

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2011.07.20. 12:41:15

@$pi$: "És sírj, hogy vettél egy rohadt nagy windows logós gagyi TV tunert és nem bírod beüzemelni Linux alatt, inkább vegyél olyan hardwert ami támogatott."

forditva ulsz a lovon

nem en vagyok az oprendszerert, az oprendszer van ertem. en dontom el milyen hw-t veszek,ha nem tamogatja egy oprendszer, akkor szopjon lovat. en vagyok aki fizet, tessek kiszolgalni. ha en a kinai huenquan ceg gagyiszarjat akarom hasznalni, akkor legyen szives az oprendszer tamogassa. ha nem, akkor kukaba vele, mert nem kepes ellatni a feladatat - azaz nem kepes kozvetiteni az akaratomat a gepnek a megfelelo hatasfokkal.

mondom, nem vonom ketsegbe a linux josagat es stabilitasat. ahogy nem vonom ketsegbe a gorkorcsolya sebessegbeni elonyeit a setaval szemben.

de

1. nem mindenki akar olyan gyorsan odaerni
2. nem mindenki tud gorkorcsolyazni
3. nem mindeki akar maganyosan haladni, amig a setalok lemaradnak
4. nem mindenki vallaolja be a pofaraeses kockazatait

tok jo, ha valaki gorkorizik. jo izmos a laba, belvarosban gyorsabb, mint a bkv. de ne hulyezzuk mar le a gyalogosokat es ne ugassuk le a cipogyartokat ezert...

KovA 2011.07.20. 12:42:06

@az igazi Sipi - A Magyar Köztársaság Állampolgára:
Ja, hát kérdés hogy kit gondolsz átlagjúzernek.
Én azt, aki nem is telepít, sőt azt sem tudja miféle oprendszer van a gépén csak megmondja mit akar azt viszont elég körülhatárolhatóan.
Ezekután feltelepítik neki - oszt' használja.
Codecet meg, ha akarsz keresel (kerestem már) winfo$ra is, míg meg nem találtam azt a lejátszót ami tudja mindazt amit kell codecvadászat nélkül. Ennyi :-)

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2011.07.20. 12:48:10

@KovA: mpc..?:-)
vagy vlc?:-)

az az atlag alattti juzer...
van ilyen ismerosom..
tudod mi az it-sok keresztje, az osszes haver ingyen rendszergazdaja..:-D

es van ez a haverom, aki hattal ul amonitornak neha, azt gondolvan falra vetit..

na ennek az embernek teljesen felesleges lenne linuxot eroltetni a gepere, amikor meg a "setupexe-next-next-finish" is meghaladja a kepessegeit..:-)

fidesz = házmesterek pártja 2011.07.20. 12:52:35

Jut eszembe: pár hónapja vásárolt, véleményem szerint hihetetlenül gagyi, Philips LCD tévé. Találjátok ki, mi fut rajta! Igen, igen: egy linux működteti... Gyakorlatilag egy tv tuneres PC-féleség van a képernyő mögé építve és azon fut firmware-ként valami linux-csoda. :-)

okostojgli (törölt) 2011.07.20. 12:58:07

@al kotmány aláiro álamfö:
Hát ha valamit nem tudok használni, pláne felhasználni, akkor nekem nem felhasználóbarát.

Tehát a Linux nem tökéletes.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2011.07.20. 13:21:55

@al kotmány aláiro álamfö: kiraly

orulunk.

de az, hogy valami remek firmware alapanyag nem jelenti azt, hogy jol funkcional mint oprendszer amatoroknek.

KovA 2011.07.20. 13:36:17

@az igazi Sipi - A Magyar Köztársaság Állampolgára: pl a VLC.

Ja, hát arra vigyázni kell ne legyél az összes haver ingyen rendszergazdája. Azé nem érdemes Linuxot erőltetni a gépére, hogy a te gondod legyen.
Csinálja más :-)

A lényeg az, hogy lehet olyan szempontod ami miatt neked az egyik vagy a másik rendszer a jobb.
Olyan is lehet, hogy mindkettőre szükséged van - pl fejlesztőként.
Önmagában egyik se jobb.
A lényeges kérdés : mi legyen a mércéje ?
- Ha a szeretet a mérce - nincs több kérdés.
A dolgok szaretet által a legjobbak :-)
- Ha az oprendszer programozó számára nyújtott szolgáltattásai - szemaforok, várósorok ütemezés, stb - akkor (most már) mindkettő elég jó.
- ha megbízhatóság, teljesítmény - bár ez alkalmazásfüggő - mindkettő elég jó lehet
- ha a számodra szükséges/kedvelt/igényelt alkalmazások rendelkezésre álló halmaza - akkor az dönt.
- ha az ár/jogtisztaság - akkor az.
- egy pont az egyebeknek ... :-)

Namármostvan a felhasználóknak az a halmaza, akiknek egyébként tökmindegy és az alkalmazások is elég jól körülhatárolhatók - és annak alapján is tökmindegy.
No hát nekik tökmindegy.
Nekik van szabadságuk választani legálisan inygen, feketén ingyen vagy fizetnek.
S miután csak az a lényeg, hogy nem fizetnek - a többi tökmindegy - a többségüknek windowsuk van.
Mert az a "fogalom" és többen "értenek" a telepítéséhez.
No hát ennyi. Ha valaki Linuxot telepít nekik - azért sem fognak panaszkodni.
Ezért mondom, hogy sokaknak lehetne nyugodtan Linuxuk a windows helyett. Másoknak meg persze nem.
Igaz az, hogy akinek Linuxa van - annak arra mindig nyomós oka van (beleérve a fundamentalizmusát is).
Akinek meg Windowsa van, annak meg nem mindig sőt egyre ritkábban - csak az éghajlat és időjárás okán...
Az M$-nek meg nagyon nem érdeke, hogy pont őket fizetni kényszerítse...

Protomaci 2011.07.20. 14:16:26

@KovA: kova.. elvagy tévedve barátom...

már írtam .. az emberek megtanultak progit használni és az alternatíva nem jó nekik. kész ms itt többet nyújt

Programozók - az vagyok .. kibújtatom a szöget a zsákból
C# és delphi alapúan megy a cég... a C# szerintem nem sokat mond de keress rá wiki-n. És igen, egyre több cég használja mert a cégek/végfelhasználók 89-százaléka ablakos, 10% almás.. az 1 százalék le van tojva, szokszor még az alma is..pedig az kb a 4 miliárd ember 10%-a. És az alternatívákat egyéni fejlesztők/kiscégek csinálják. nincs bennük pénz vagy kitartás. vagy kiadják Win alá is a terméküket hogy megérje .. de ők C-ben írták amit 2 féle fordítóval megküldek és kész. ja az a baj hogy a C egy nehéz nyelv, a Javat meg nem szeretik annyira mint a C#-ot. szopás...... fejleszt az ember vagy pöcsöl

Elöttem hozzászóló IT-s kolega. Én is mindenkinek a rendszergazdija vagyok. Kaptam egy gépet amire raknom kell egy xp-t. elavult gané de ő azt kérte mert azt tudja használni. volt linuxa. 2 hét után újra rakatta velem mert nem tud rajta játszani.
mondom de ott a wine .. azt elindítod és ugyan annyi ha nem gyorsabb...
Válasz ??.... de őneki akkor is win kell

És miért ??... mert az emberek hülyék és makacsak. mind a 6-7 milliárd ... és ebből vannak a linuxosok akik nem hülyék de 2szeresen makacsak. mert kiállnak egy olyan harctéren MINDIG harcolni ahol a win és a Mac ( nem bírom de van benne igazság hogy nem szar ) ellen amihez képest mivel jön föl egy "linuxos" barátom ( akinek win7 van a gépén )
- ext5 ... az NTFS régi
NTFS 3.1 a vista idejében jött létre ..csak a ott nem verik a verziószámot ... mert a fájlrendszer változása ijesztőbben hangzik mint egy böngészőé.
- Hányféle képpen tudja forgatni a kijelzőt
jó nekem viszon hányféle felbontásban fut a WoW vagy a Crysis a gépemen.... ja hogy amikor annó a linuxon WoW-ozni akartam akkor 10 soros leírás volt a winihez amivel működött ( 10 sort kellett beírni a commandba.. amit én nem is értettem mért nem elég futatni csak a progit ) ... megsúgom 16 millió ( csak ) az eredeti WoW-osok száma ( a törtön még van 2-3 millió ) az már a linuxosok fele.
- vírus mentes
Baszki amire program sincs rendesen csak alternatíva arra vírust se írnak, nagyobb kárt okoznak egy winhálózat megbénításával mint egy linuxos kakidobálással ( tudom a virust csak én tudhatom elindítani..ez olyan mese mint a huzat- remotingControllal belehet még az OS nélküli gépbe is mászni csak neten legyen
+ ja hogy a linux meghal net nélkül mert nem tudsz hozzá honnan software-t leszedni, a winhez elég ha bemész egy MM-b vagy e-digitbe XD

Bocsika de már nagyon rosz volt nézni hogy elbeszéltek itt egymás melett .. lehet szidni de ennyi :S

KovA 2011.07.20. 14:27:57

@Protomaci:
(Tudom a c# mibenlététét meglehet csak C++ és Javat használtam utóbb - meg előtte sokminden mást...)
Jól eldaráltad a standard szöveget - csak arra nem figyeltél, hogy adott szempontok szerint igazak adott állítások.
No, hát ezt épp fölötted próbáltam elmagyarázni...
Az embereknek különféle szempontjaik vannak.
És sok windows használó szempontjaiba beleférne a Linux.
Az más kérdés, hogy indíttatása nincs Linuxot választani amíg ingyen használhat Windowst - addig egyéb okokból windows széljárás lesz számára is.

KovA 2011.07.20. 14:35:06

@Protomaci: "fejleszt az ember vagy pöcsöl"
:-) Azt is mondhatnánk: taknyoz az ember vagy fejleszt...

De... az nem a c#-on múlik, hanem az emberen.
Viszont akik pöcsölésről beszélnek - tapasztalásom szerint sokat taknyoznak.

Celtic 2011.07.20. 14:55:01

@tothbalazs: Ja, hogy PR. Akkor ertem. Emlekszem, anno Molnar Ingo irt egy utemezot O(1) neven es szerette volna (ha jol emelkszem), ha a kernelverzio 2.8 lesz (vagy 3.0? mar nem tudom), de akkor nem. Most meg semmi extra, aztan itt a 3.0. Mondjuk, a 20 ev miatt ertheto.

Kuruttya 2011.07.20. 17:42:01

@Gabbesz: nem fanatikus vagyok, hanem ismerem a kibaszott tényeket, veled ellentétben :D

Celtic 2011.07.20. 19:19:03

@okostojgli: Archicad? Ha mar magyar programoknal tartunk, amit hasznal par ember.
Ambar, a Windowsos programok inkompatibiltasa is vicces lehet: kisjoska bt kifejlkeszti a kis konyveloprogramot, amit a nagyjoska kft altal fejlesztett konyveloprg veletlenul sem olvas be (egy ceghez most vittem uj gepet, xp helyett w7, azon sirtak, hoyg a DOS-os (!) hazipenztar prg hoygan fog menni? Meg kellne venni a win verziot, de a konyvelonek csak a DOS-os verzio van es az nem fogja beolvasni a wines verzio adatallomanyait. Ordogi kor.)

Ahanyszor elmondtam: nem olyan egyszeru ez, hoyg melyik a jobb oprendszer, ez vagy az, felhasznalasi celhoz kell valasztani. CAD/Photoshop programokhoz nyilvan win (vagy MAC), de otthoni netezesre anyamnak pl. teljesen jo a Debian, neha szoveget szerkest LibreOffice-ban, kepeket vagy filmet nez - teljesen jo.

Ha egy cegnel dolgozna es a Kulcs-Soft termekeit hasznalnak (mert jo minoseguek, nagyon is!), eszembe se jutna azt mondani, hogy "hat ide csakis Linux mehet", akar a halal szopni vele.

openvpn-gui: csodalatos, apro kis alkalmazas. Van Linuxra? Akarcsak hasonlo ? nincs. (SecureCRT a masik jo pelda, oke, az fut a win 0.9.53 alatt :) de akkor sem az igazi, Linuxon hasonlo sincs)

Celtic 2011.07.20. 19:23:05

@Protomaci: Fenymasolonknak nicns w7 drivere. 15 gepbol 13 w7-es -> 12 ember nem tud nyomtatni (13. tud, mert Virtualboxban feltett egy XP-t :) Anno a routeren CUPS ala beconfigoltam egy egyszeru Samsung Laser Printert, meg ezt a fenymasolot is, de mit erek vele, ha nincs w7 driver...?

Masik cegnel is vittem egy w7-es gepet, ott egy regi gep, radugva egy Hp Laserjet 1010, megosztva. W7 felismeri, aztan kozli, hogy hiba tortent a dirver telepitesnel (asszem, 0x00000045 vagy ilyesmi), tiz perc google utan kiderul, hogy ne halozati nyomtatokent adjam hozza, hanem helyikent -> aha, radugom es megy...

Szoval a Windowsnak is megvannak neha a furcsasagai.....

2011.07.20. 19:56:01

@az igazi Sipi - A Magyar Köztársaság Állampolgára: Nem ugyanazt értettünk felhasználón. A reakciódból úgy veszem ki, hogy te az egyes, általad tudatlanként megtapasztalt fogyasztókat értetted rajtuk. Őrájuk nézve a mérnökök, technikusok hasznáról meg vagyok győződve. Nem is a rendszergazdákról és hasonló pozíciókról állítom, hogy "kiveszik az irányítást", ők is voltaképpen (intelligens) felhasználók az én értelmezésemben, és ugyanazon oldalon állnak. Én a nemzetközi szupercégek és kormányzatok kiemelt részlegein dolgozó "elit" tevékenységét kritizáltam, sőt, voltaképp csak tendenciákat. A technológia jelenlegi fejlődési irányában rejlő veszélyeket. Ezt ellensúlyozhatják más trendek, felhasználói csoportok, kisebb cégek, de elég gyengén teszik ezt. /Az érvelésem mögött mást kéne keresned: a technikakritikai álláspontot (open source, közösségi ellenőrzés, szabványvetélkedő, kományzati beavatkozás, személyes adatvédelem), a kereskedői mentalitás kritikáját (képtelenek a 19. századi modellen felülemelkedni), valamint egy súlyos jövőképet (ld. a hűtőszekrényes példám)./ Respekt a szakmádnak! -- www.open.ac.uk/openlearn/whats-on/ou-on-the-bbc-digital-planet-openness-digital-age

2011.07.20. 19:59:43

@az igazi Sipi - A Magyar Köztársaság Állampolgára: Nem ugyanazt értettünk felhasználón. A reakciódból úgy veszem ki, hogy te az egyes, általad tudatlanként megtapasztalt fogyasztókat értetted rajtuk. Őrájuk nézve a mérnökök, technikusok hasznáról meg vagyok győződve. Nem is a rendszergazdákról és hasonló pozíciókról állítom, hogy "kiveszik az irányítást", ők is voltaképpen (intelligens) felhasználók az én értelmezésemben, és ugyanazon oldalon állnak. Én a nemzetközi szupercégek és kormányzatok kiemelt részlegein dolgozó "elit" tevékenységét kritizáltam, sőt, voltaképp csak tendenciákat. A technológia jelenlegi fejlődési irányában rejlő veszélyeket. Ezt ellensúlyozhatják más trendek, felhasználói csoportok, kisebb cégek, de elég gyengén teszik ezt. /Az érvelésem mögött mást kéne keresned: a technikakritikai álláspontot (open source, közösségi ellenőrzés, szabványvetélkedő, kományzati beavatkozás, személyes adatvédelem), a kereskedői mentalitás kritikáját (képtelenek a 19. századi modellen felülemelkedni), valamint egy súlyos jövőképet (ld. a hűtőszekrényes példám)./ Respekt a szakmádnak! -- www.open.ac.uk/openlearn/whats-on/ou-on-the-bbc-digital-planet-openness-digital-age Talán egy évtized múlva nem is lesz igazán szükség a mai értelemben vett desktop architektúrára. Ennek viszont nem pusztán az informatikusok szűk világára nézve lesznek mélyreható következményei.

fidesz = házmesterek pártja 2011.07.21. 06:36:31

@Celtic: már bocs, de openvpn-hez miért ne lenne gui linuxra??
süti beállítások módosítása